Warhammer Fantasy-wiki
Advertisement

4. kiadásos térkép.

A Black Mountains (Fekete Hegység) a három nagy hegység közül az egyik, ami védőgyűrűként öleli körbe a Birodalmat. A Black Mountains a másik kettő nagy hegység, a Worlds Edge Mountains (amit a Black Fire Pass szakít meg) és a Grey Mountains között található, a három találkozási pontjánál létrehozva a Vaults nevű helyet. A Black Mountains választja el a Birodalmat a Határhercegségektől, illetve a legkevésbé vendégszerető birodalmi határ földrajzi értelemben. Az időjárás kiszámíthatatlan és a hegység egyre magasabb lesz a Vaults felé haladva. Az egyetlen megbízható hágó a Black Fire Pass, a nagy sziklahasadék a Worlds Edge és Black Mountains között, ami kész sziklafalként magasodik az átkelő széleinél. A hágó a közepénél kiszélesedik, felfedve egy kiterjedt felföldi völgyet, ami nem egy ikonikus csatának adott otthont. Az első ütközetben maga Sigmar veri szét a nagy számú ork sereget.

A hegység tele van goblin alagutakkal, ezek durvábbak és szűkebbek a törp bányáknál, illetve bármelyik pillanatban beomolhatnak. A hegység stratégiai jelentősége jelentős, a törpök és a Birodalom is több erődöt emel, hiszen Black Fire Pass egy természetes szűkület. Ennek ellenére a hegységet rengeteg éjgoblin, troll, skaven és egyéb, bár létszámban kisebb kreatúra lakja.[1]

Földrajzi pontok

  • Black Fire Pass - A Birodalmat és Határhercegségeket összekötő hágó, ami természetes szűkületéből eredően rendkívül fontoss stratégiai pont, ahol számos ütközetet vívnak meg.
  • Upper Reik - A folyó Black Fire Passtól ered, amit több hegyi folyó vize táplál.

Források

  1. The Empire (4th Edition) - 12. oldal
Advertisement