Warhammer Fantasy-wiki
Advertisement
Giant.png

Az óriások hatalmas humanoidok, melyeknek rövid vérmérsékletük és kevés eszük van. Sok nagyobb humanoid lény magányos és elszigetelt életet él, vagy legalábbis kis csoportokba tömörülnek. Általában eme lényeket ostobáknak, vagy pszichopata bűnözőknek titulálják, így az óriások csapatait nem is lehetne seregnek nevezni. Ennek ellenére az óriások gyakran csapódnak a gonoszok mellé és támadnak kereskedőkre vagy utazókra. Egyik kedvelt trükkjük, amit egy szokatlanul fényes elméjű óriás ötölt ki abból áll, hogy nagy golyóbisokat felhasználva óriás tekéznek, bár ehhez pár tucat utazó (lehetőleg törp) szükségeltetik. Alapvetően bunkósbotokat, vagy hasonló fegyvereket szoktak használni, már ha van náluk valami. Mivel rendkívül kedvelik az alkoholt, így gyakran részegen keverednek harcba, ha pedig józanok is, próbálnak minél előbb lerészegedni, ennek okát mai napig nem sikerült megfejteni.[1]

A norscaiak kivételével az emberek félnek és rettegnek az óriásoktól, ám az északi emberek nem, sőt, kivételesen erős gyűlölettel rontanak rájuk.

Óriás alfajok

  • Mountain Giant
  • Hill Giant
  • Cyclopean Giant
  • Ral Partha (Westland, illetve Great Giant)
  • Storm Giant
  • Fire Giant
  • Frost Giant
  • Cyclops
    • Great Cyclops

A tűz, jég és vihar óriások félig mágikus teremtmények, a természet szolgáiként képesek az óriásokra jellemző mágiát alkalmazni. A küklopszok különösen gonosz és rettegett példányok, akiknél jellemző a Káosz fertőzés is. A nagyobb küklopszok még barbárabbak és termetesebbek is, csatában mágiát is használhatnak. A nyugati óriások azzal tűnnek csak ki a faj többi része közül, hogy ők néha elefántokon lovagolva támadnak.[2]

Források

  1. Forces of Fantasy - 23. oldal
  2. Warhammer Fantasy Battles (1st Edition) - 38-39. oldal
Advertisement