Warhammer Fantasy-wiki
Advertisement

A Grey Mountains fekvése (4. kiadásos térkép).

A Grey Mountains (Szürke Hegység) a Birodalmat övező három nagy hegység közül az egyik. A Birodalom nyugati oldalán található hegység elválasztja az Öregvilág két erős emberi királyságát egymástól: Bretonniát és a Birodalmat. Ugyan találhatóak itt törp települések, de ezek száma és gazdagsága jóval kisebb, mint a nagy törp erődökének a Worlds Edge Mountainsnál. Mivel a hegység természetes védelmet ad Bretonnia és a Birodalom számára, amiken csak bizonyos hágókon lehet átkelni, így mindkét birodalom erődöket emel a stratégiai pontokra. A Grey Mountains átkelői kicsik és veszélyesek, a kereskedők és szamaraik számára elég szélesek, de lovak és szekerek számára járhatatlan.

A legnagyobb hágója, Axe Bite Pass Altdorftól délnyugatra található, aminek Birodalom felőli oldalát Helmgart erődje védi. A masszív torony a hegyoldalba lett építve, falai pedig lezárják az átjárót, ami bármely támadó sereg kedvelt útvonala mindkét oldalon. A Grey Mountains északi részei felföldnek adja át a helyét, amit Gisereux Gap néven ismernek és a két birodalom közti legfontosabb útvonal.[1]

Földrajzi pontok

  • Axe Bite Pass - a hadseregek kedvelt útvonala, a Birodalom felől Helmgart védi
  • Gisereux Gap - Bretonnia és a Birodalom közt lévő felföld, ami a legfontosabb átkelő is
  • Helmgart - Birodalmi erőd, ami Axe Bite Pass egyik végét zárja le
  • Blood Keep - a Knights of the Blood Dragon egykori, mára lerombolt erődje
  • Castle Drachenfels - a rettegett Constant Drachenfels soha el nem pusztuló vára
  • Castle Parravon - Bretonniai erődkastély
  • Sol folyó - a hegység egyes folyói táplálják a Solt, ami a Vaults felől ered

Galéria

Források

  1. The Empire (4th Edition) - 12. oldal
Advertisement