Warhammer Fantasy-wiki
Advertisement

A Worlds Edge elhelyezkedése (4. kiadás).

A Birodalmat övező három nagy hegység körül az egyik. A Worlds Edge Mountains (Világ Széle Hegység) extrém magasságú és szinte áthatolhatatlan a Birodalom felé. A távoli északon, Kislev földjén található Peak Pass hágója, illetve a távoli délen Black Fire Pass, ahol a Worlds Edge és a Black Mountains kettéválik. Ezt a két átjárót leszámítva nem lehet a hegységen átjutni, legalábbis a felszínen, viszont számos földalatti járat van, amik révén átkelhető a hegység.

Sok évszázaddal ezelőtt az egész hegység a törpök birtoka volt, akik kiterjedt városokat és erődöket vágtak a sziklába. A földalatti birodalmat alagutak kötötték össze, amik a távoli északtól egészen az Öreg Világon kívül eső délig mindent összekötött. A Worlds Edge nyugati és keleti pontjain kapuk nyílnak, amik egyben stratégiai pontok is, lehetővé téve a mozgást a hegység két része között. A Szakáll Háborúját követő földrengések és vulkanikus aktivitás során a törpök számos építménye elpusztul, elhagyják, vagy éji goblinok, skavenek és egyéb gonosz lények veszik be. Az ősi erődök és városok közül ugyan néhány még most is törpök által lakott, de a földalatti alagutak veszélyes hellyé váltak, még a törpök számára is.[1]

Földrajzi pontok

  • Peak Pass - az északi átjáró, ami Kislevnél található
  • Black Fire Pass - a másik hágó, ami a Worlds Edge és Black hegységek között fekszik. Rendkívül fontos stratégiai pont, ami a Birodalmat és a Határhercegségeket választja el. A történelem során nem egy nagy csata folyik itt le, mikor az ember és vagy törp seregek megütköznek az átkelő zöldbőrűekkel. Az első, legnagyobb és legkeményebb csatát maga Sigmar vívta ki.
  • Black Water - jelentős nagyságú folyó, aminek vize energiával látja el Zhufbar műhelyeit.
  • Aver folyó - Karak Varn nyugati bércein kezdődik, ami két mederben folyik le. Ezek az Aver Reach és a Blue Reach.
  • Talabec folyó - Karak Kadrin és Karak Ungor között indul.
  • Karak Ungor
  • Karak Kadrin
  • Zhufbar
  • Karak Varn
  • Karaz a Karak - a törpök fővárosa és a világ legnagyobb földalatti városa.

Galéria

Források

  1. The Empire (4th Edition) - 12. oldal
Advertisement